Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Trzy suwnice STS dostarczone do Baltic Hub

Dalej Wstecz
Data publikacji:
12-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
12-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Baltic Hub

Podziel się ze znajomymi:

12 marca 2025 r. do głębokowodnego terminala kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku dotarły ostatnie trzy z siedmiu najnowocześniejszych suwnic STS (Ship-To-Shore) w ramach projektu rozbudowy terminalu o nabrzeże T3. Po całkowitym ukończeniu pod koniec 2025 r., T3 zwiększy zdolność Baltic Hub do obsługi największych na świecie statków kontenerowych, umacniając jego pozycję jako wiodącego hubu kontenerowego na Morzu Bałtyckim.

Nowe suwnice STS na T3 są jednymi z najwyższych i najbardziej zaawansowanych w Europie. Mają 96 metrów wysokości (140 metrów z podniesionym wysięgnikiem), wysięg na 74 metry (26 rzędów kontenerów szerokości) i mogą podnieść kontener o wadze do 65 ton na wysokość 55 metrów. Przed rozpoczęciem 29 500-kilometrowej podróży morskiej do Polski w grudniu 2024 roku, suwnice zostały w pełni zmontowane. Pierwsze cztery suwnice STS, które zostały dostarczone do Baltic Hub w październiku ubiegłego roku, przechodzą obecnie testy na statkach dowozowych. Testowe zawinięcie statku dalekomorskiego na nowe nabrzeże odbędzie się na początku kwietnia.

20 zautomatyzowanych suwnic aRMG montowanych na szynach

Oprócz suwnic STS, terminal T3 w Baltic Hub zostanie wyposażony w 20 automatycznych suwnic aRMG, które zoptymalizują obsługę kontenerów i poprawią bezpieczeństwo operacyjne na placach składowych. Suwnice te zapewnią bardziej wydajne i bezpieczniejsze środowisko pracy, ponieważ są sterowane zdalnie z budynku administracyjnego, z dala od placu. 12 suwnic aRMG zostało już zmontowanych, a cztery z nich przechodzą obecnie testy. W pełni elektryczne suwnice aRMG przyczynią się również do wsparcia działań Baltic Hub na rzecz zrównoważonego rozwoju, ponieważ są zasilane energią wytwarzaną z odnawialnych źródeł.

– Nowe suwnice STS i aRMG umożliwią Baltic Hub znaczne zwiększenie wydajności operacyjnej i bezpieczeństwa na terminalu oraz będą wspierać zrównoważony rozwój firmy. Ukończenie budowy T3 nie tylko zaspokoi rosnące potrzeby handlu międzynarodowego, ale także wzmocni rolę Polski w globalnej sieci logistycznej – powiedział Jan Van Mossevelde, Dyrektor Generalny Baltic Hub.

Projekt rozbudowy terminalu T3

Nowe nabrzeże T3 o powierzchni 36 hektarów, połączone jest z obecnymi nabrzeżami w Baltic Hub. Po jego całkowitym ukończeniu pod koniec 2025 r., przepustowość Baltic Hub zwiększy się o 1,5 mln TEU do 4,5 mln TEU rocznie, czyniąc terminal jednym z największych terminali kontenerowych w Europie. Nabrzeże o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra pozwoli na obsługę największych statków kontenerowych na świecie.

– Rozbudowa Baltic Hub to duża inwestycja w przyszłość globalnej logistyki. Do końca 2025 r. będziemy oferować jeszcze bardziej zaawansowane i wydajne zaplecze do obsługi kontenerów. Ten rozwój przynosi korzyści polskiej gospodarce, ułatwia handel w całym regionie i gwarantuje, że Baltic Hub pozostanie najlepszym wyborem dla globalnych linii żeglugowych – dodał Jan Van Mossevelde.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prom Polonia obsłużył transport szyn wagonami kolejowymi [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Prom Polonia obsłużył transport szyn wagonami kolejowymi [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 06 marca 2025

Innowacyjny statek Ro-Ro dla Stena Line zwodowany [zdjęcia]

Inżynieria i innowacje

Pierwszy kontenerowiec zawinął do nowego nabrzeża w Baltic Hub [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

GR, rynekinfrastruktury.pl 01 marca 2025

Koniec bezpośrednich serwisów oceanicznych Maersk do Gdańska coraz bliżej

Intermodal i logistyka

Terminal instalacyjny offshore w Gdańsku powstaje błyskawicznie

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Prom Polonia obsłużył transport szyn wagonami kolejowymi [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Prom Polonia obsłużył transport szyn wagonami kolejowymi [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 06 marca 2025

Innowacyjny statek Ro-Ro dla Stena Line zwodowany [zdjęcia]

Inżynieria i innowacje

Pierwszy kontenerowiec zawinął do nowego nabrzeża w Baltic Hub [zdjęcia]

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

Intermodal i logistyka

Kanał Panamski chce walczyć z suszą. Powstanie jezioro

GR, rynekinfrastruktury.pl 01 marca 2025

Koniec bezpośrednich serwisów oceanicznych Maersk do Gdańska coraz bliżej

Intermodal i logistyka

Terminal instalacyjny offshore w Gdańsku powstaje błyskawicznie

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5